Waterorgel - Stoomtreintje - Drijvend podium

De Oranjevereniging heeft door de jaren heen een aantal materialen en attracties verzameld. Deze kunnen worden gehuurd. Voor meer informatie over de huur van deze attracties stuurt u ons even Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Treintje

trein1 trein2

Een gezellig rondje met "een stoomtreintje"

De Oranjevereniging Pijnacker heeft een schitterend kleurrijk stoomtreintje gebouwd. Geheel en al door vrijwilligers in de avonduren tot stand gekomen.

Op Koningsdag rijdt het treintje natuurlijk door Pijnacker, van de ene feestplek naar de andere. Maar in de rest van het jaar is het nostalgische vervoermiddel ook beschikbaar voor andere festiviteiten: bruiloften, partijen of zelfs popfestivals.

Achter de met diesel gestookte rustige stoomlocomotief worden twee wagons voortbewogen die ieder uit twee coupés bestaan. Niet minder dan 24 personen tegelijk kunnen met het treintje worden vervoerd. In een rustig tempo vindt het stoomtreintje zijn weg. Afstand is geen probleem: gestaag gaat de stoomtrein door, waarbij machinist Tinus of één van zijn collega’s uiteraard af en toe van zich laat horen via de stoomfluit.

De Oranjevereniging Pijnacker verhuurt het stoomtreintje en zorgt zelf voor een machinist en de conducteurs. De bemanning is natuurlijk in gepaste kleding gestoken.

Drijvend podium

podium vijver1

Dit podium drijft op water, zodat er extra ruimte kan worden gecreëerd. Het podium bestaat uit losse delen welke op het water aan elkaar worden gekoppeld. Op- en afbouw van het podium kost ongeveer 2 a 3 uur werk.

NIEUW Waterorgel

Dit waterorgel kan op het ritme van de muziek gekleurd water spuiten in verschillende figuren. Het orgel komt het best tot zijn recht als het schemerig of donker is maar overdag kan ook.

Het waterorgel kan prachtig dienst doen als decor of bijvoorbeeld ter ondersteuning van een braderie, kerstshow of taptoe.

Vele jaren heeft de Oranjevereniging een eigen mobiele waterorgel gehad. In de jaren ‘90 werd dit orgel zelfs ingezet tijdens de muziekgala’s van Lee Towers in Ahoy en feesten van Joop van den Ende producties.
Maar na al die jaren was het orgel toe aan vervanging.

De technische mannen van de Oranjevereniging hebben het voor elkaar gekregen om een nieuw waterorgel te bouwen op een grote trailer van bijna 14x3 meter. Het dak kan 8 meter omhoog en het geheel wordt aangestuurd door een speciale computer met huisgemaakte software.

Voor de opbouw zijn ongeveer 6 mensen nodig die met het orgel meereizen en tevens de bediening op zich nemen.

• DSC_7123
  • DSC_7125
  • DSC_7129

klik op een foto voor een vergroting

Muziektenten

NB: de Oranjevereniging verhuurt geen muziektenten.